• FROOTY
  • FROOTY

FROOTY

ZONDER FRUIT NIEMAND DE DEUR UIT!

Kinderen eten te weinig fruit. Omdat ze fruit stom vinden, of niet stoer. Eigenlijk is dat behoorlijk dom. Want fruit is gewoon heel lekker. En heel gezond. Er zitten een heleboel vitamines in. Wie veel fruit eet blijft daarom sterk en wordt minder snel ziek.

In Europa leven 22 miljoen kinderen met overgewicht; 5 miljoen hebben obesitas. De Europese Unie maakt jaarlijks veel geld vrij waarmee ze trachten ieder kind één stuk fruit per week geven. Totdat het budget op is en dit goedbedoelde initiatief weer ten einde komt. De EU heeft berekend dat alleen een investering van 500 miljoen euro tot een werkelijke gedragsverandering kan leiden.

Gelukkig kan het ook anders. Met de FROOTY. Een rugtas die speciaal bedacht is om fruit op een hele leuke en slimme manier mee naar school te nemen.

Een rugtas met aantal innovatieve en gezonde eigenschappen. De rugtas heeft aan de buitenzijde een specifiek op de vorm van fruit (banaan/sinasappel/appel) uitgespaarde ruimte waarin ook daadwerkelijk fruit kan worden geplaatst. Na plaatsing van het fruit wordt het fruit afgedekt en beschermd door een scharnierend deksel/voorfront. Dit deksel tovert de rugtas nu om tot een grappig gezicht met oren, een tong en gekke ogen. Het fruit blijft zichtbaar en vormt mede de glimlach van dit gezicht.

De FROOTY brengt de noodzaak van fruit eten op een sympathieke manier onder de aandacht. En dat niet alleen. Door de verbeeldingskracht van jonge kinderen aan te spreken stimuleert het hen om met fruit aan de slag te gaan. Niet alleen bananen, maar alle soorten fruit.

 

Date: 2008 - 2014 Client: Children from the age of 4 Skills: COMMUNICATION, CONCEPT, PRODUCT


B IS A SMALL, IDEA DRIVEN AGENCY
FOR BRANDS, PRODUCTS AND PEOPLE.

B HELPS YOU BEING LOVED & LIKED MORE.

B WELCOME! Call +31 6 411 82 439

B
a CREATIVE AGENCY
Albatroslaan 70
3082 ZC ROTTERDAM

open